Wednesday, September 12, 2012

ini kisah upsr dan pmr saya =D

oke for this entri,aku nak kait ar sikit dengan upsr..fyi,minggu ni minggu upsr dijalankan *err macam peliks* my-very-only-one-younger-brother adalah salah seorang calon upsr..

eh jap aku taknak cerita pasal pengalaman dia amik upsr pun..hee..dia steady jep maen gem fesbuk tengah upsr ni pun..hihihi..aku cuma nak kongsi keseronokan aku lahir pada tahun 1994..keh3..

masa aku darjah 6 dulu,after upsr je,terus tak pegi sekola..suka hati mak bapak aku je kan malas nak pegi sekolah dah..tambah2 bulan puasa..aku dengan seronoknya buat taik mata ja kat rumah..keh3..boleh bilang dengan jari ar berapa kali ja aku pi sekolah..obvious sangat kan sifat dan sikap aku yang tak suka duduk kat sekolah =D

and the same thing goes on when i was in form three..after pmr,sekali lagi aku buat perangai malasnya-nak-pi-sekolah-merayau-macam-kutu-rayau..kekeke..habis ja minggu pmr,aku angkut apa yang patut balik rumah..tak pegi hostel langsung2 dah except sekali tu sebab nak packing semua barang balik rumah terus..
best kan siapa2 yang pernah buat perangai cenggini ?

tapi bad things gila bila aku habis spm..takleh buat perangai duduk2 lazy gila kat rumah..aku terpilih untuk ke PLKN T_T *terpilih la sangat kan* ranap impian aku yang dah rancang nak makan-tido-makan-tido kat rumah sampai membulat + mengembang..inilah yang dikatakan hukum karma ye dak? amek kau lepas spm terus PLKN..

malangnya,bagi kanak2 yang lahir pada tahun selepas 1994,kementerian pelajaran dah buat peraturan lepas upsr+pmr pun kena datang sekolah lagi..sebab?sebab attendance akan dikira..alala..kesian korang kan?hahaha *gelak jahat* oke nak gitau tu ja..hihihi..*gelak sopan pulak* daa~

assalamualaikum =)


No comments:

Post a Comment